Tankar om Dubai

Det händer inte så jätte mycket just nu, livet går i samma banor mest hela tiden så jag tänkte ta mig för att reflektera över hur vi har det här i Dubai. Jag måste säga att vi har det bättre än jag kunde tänka mig och jag är glad att vi ändå rörde på oss. Jobb situationen ser väl "säker" ut på Malta just nu MEN det beror på uthyrning till annat bolag under 1-1½ år så jag tror inte vi hade kunnat slappna av om vi stannat. Dubai känns lite stort och vräkigt ibland men jag trivs, barnen trivs i sina skolor och jag är jätte glad att vi fick plats på DESS. Maken tycker jobbet är helt ok men kanske att han börjar känna till Indiens geografi lite för bra ;) (Det är allmänt kännt inom pilot kretsar att Airbus 330 kör "alla" Emirates jobba natt flygningar till Indien).  Om jag sedan ska vara helt ärlig tycker jag nog även att det är skönt att ha kommit bort från svärföräldrarna, jag känner mig mycket friare och "andas" lättare utan deras tvång om umgänge. Det enda negativa jag kan se är väl dels att jag måste jobba hårdare på att träffa nya vänner och att vi hamnade längre bort från Sverige, dvs det är besvärligare för familjen att hälsa på. Det kostar ju mer och de behöver vara borta längre tid än förut då verkligen 2 hela dagar går bort i resandet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0