Semester planering

Maken har lite semester i april när barnen har skollov och vi hade tänkt göra något kul tillsammans allihopa. Till att börja med var planen att ta oss till Europa, Paris och London, sen ändrade vi oss till Kuala Lumpur och de senaste dagarna har jag tvekat över om det är värt det bekymret att resa så pass långt, jetlag osv. Även om KL är himla trevligt så är det ändå en 7 timmars flygresa och jag undrar om inte barnen ändå har lika kul om vi stannar närmare, så länge vi gör något (annorlunda) tillsammans. Vi funderade på att stanna ett par nätter på något av hotellen där vi har tillträde till strandklubben men det känns lite små trist med tanke på att vi säkert kommer spendera en hel del tid där ändå. Under kvällen tror jag dock att jag har hittat en lösning. Om vi tar bilen och åker till grann emiratet Fujeirah och stannar en natt eller två på Le Méridien Al Aqah Beach Resort innan vi åker vidare ytterligare lite norrut och in i Iman där jag hittade vad som verkar vara ett trevligt hotell (Golden Tulip Dibba) där vi kan åka på kryssning med en omansk dhow och se vilda delfiner. Vad tror ni om detta?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0