Helena Ekholm

Som vanligt när jag inte kör pojkarna till skolan kollar jag av Aftonbladet för svenska nyheter innan jag och dottern går till dagis och idag blev jag allt lite ledsen i ögat när jag läser att Helena Ekholm tänker lägga av efter säsongen. Under gårdagens stafett pratade den engelska kommentatorn om hur Berger lägger av efter säsongen och spekulerade lite i om inte hon kommer ångra sig och köra fram till OS. Minns hur jag tänkte att det vi i Sverige iaf får hejja på Helena om två år i OS men jag hade alltså fel. Självklart kan jag ha förståelse, det krävs mycket för att orka ligga på topp i en sport och har man inte lusten att göra det blir det inte bra. Hon är 27 år, kanske vill hon ha barn? Kanske vill hon prova något annat? Ingen mer än hon vet vad som väntar för henne. Med det här inlägget vill jag inte på något sätt ifrågasätta hennes beslut, det är ju ingen annan än hon som kan ta det. Det jag vill är att tacka Helena för några år av glädje (och ibland sorg) i skidskytte soffan.

Tack Helena! Jag kommer sakna dig i spåren men önskar dig all lycka med nästa steg i livet.



Kommentarer
Malta Johanna

Ja den familjen jag jobbar hos kommer flytta till Spanien i slutet på maj och vi tänkte följa med dit under sommaren och prova livet i Marbella några månader :) blir spännande!

2012-03-11 @ 10:46:16
URL: http://alltommalta.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0