<3

Idag var sonen bjuden på kalas hos en klasskompis (en av favorit killarna) och eftersom det var meningen att R skulle jobba hade jag pratat med mamman och hon sa att det var ok att dottern kom med oxå. Det var ett jätte trevligt kalas i Arabian Ranches med en jätte duktig lekledare och barnen hade verkligen jätte kul. Det värmde hjärtat att se hur gossen tog hand om sin syster, sat brevid henne när de åt, hjälpte henne köa för sin "tatuering" och slutligen delade sin party bag med henne när det såg ut som det inte fanns tillräckligt många. Den stackars värdinnan berättade för mig att det var 7 oväntade barn på kalaset, bröder och systrar till inbjudna där föräldrarna bara dök upp med syskonen och att hon var orolig över om hon hade tillräckligt med mat. Allvarligt alltså? Hur har man mage att dyka upp på kalas med syskon utan att först stämma av med familjen som bjuder att det är ok? Tycker det är otroligt fräckt och ouppfostrat! Som jag nämnde fick de i panik slänga i hop några extra party bags men vid det laget hade dottern redan blivit nekad och blivit ledsen. Jag hade varit beredd att fixa en egen party bag och tagit med mig för att hon skulle få men mamman hade ju sagt att det inte var några problem men ändå såg det ut som dottern skulle bli utan. I slutändan fick hon en men helt plötsligt kände jag mig personligen irriterad (inte bara å värdparets vägnar) på de föräldrar som dykt upp med extra barn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0