Det gäller att ha pli på sin make....

Över lag är vi jätte nöjda med våran houseboy och tycker han gör ett jätte bra jobb. Det är helt underbart att alltid veta att huset är i ordning men när han städade badrummen tror jag han tog duschslangen och sprutade av allt. Jag skojar inte när jag säger att det fortfarande var blött på kvällen, 12 timmar senare! Det hade tom kommit in vatten i skåpen under tvättställen. Våra kompisar som anställt N´s fru har generöst lovat låna ut henne för att visa honom till rätta ifall det skulle behövas så jag frågade om hon kunde visa hur man städar badrum. Självklart sa de och idag kom hon över och skulle visa. Maken och jag var och handlade så vi var inte här men när vi kom hem var badrummen rena OCH torra. Även sängarna var ombäddade och jag skrattade gott när jag sa till maken att S nog hade läxat upp N för att han bäddat sängarna "fel". N brukade bädda genom att vika våra påslakan (vi har inget i, då blir det för varmt) och lägga dem över kuddarna men nu var det bäddat så fint med påslakanen över sängen. Jag hade hört från hon som huserade S de första dagarna i Dubai att S har himla pli på sin man och klagat när han missat en fläck när de putsade fönstrena så jag drog genast slutsatsen att så var fallet med sängarna och mycket riktigt. När maken träffade våra kompisar berättade de att när S kom hem hade hon skrattat och suckat över vilken man hon hade. Hon kommenterade både om bäddningen av sängarna och städandet av badrummen men att han nu visste bättre :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0