Under the sea....

Idag, med ca 1 timme kvar av skoldagen ringde sonens skolsjuksköterksa och berättade att sonen besökt henne då fröknarna sett att han hade ett väldigt rött öga. Sköterskan föreslog att vi skulle ta honom till en läkare då hon trodde det var ögoninflammation och han behövde ögondroppar innan han kunde komma till skolan igen. Vi packade ihop grejerna här hemma och hämtade puman för att komma iväg till läkare så snart som möjligt. På vägen kom jag dock att tänka på att sonen hade haft svårt att somna igår, kom upp en så där 10 gånger på kvällen plus att han vaknade 5.30 på morgonen när makens väckarklocka ringde, kanske var han bara trött? Bestämde mig att ta vägen förbi sjuksköterskans rum för att höra vad hon trodde innan jag hämtade sonen men hon trodde inte på min teori då bara ett öga var påverkat och han hade sagt att det kliade. När jag hämtade sonen tyckte jag han såg helt normal ut och tänkte att här kan nog inte en läkare uttala sig på varken ena eller andra sättet så vi gick förbi sköterskan igen för att få lite feedback vad hon trodde om det hela. Hon var väldigt överraskad över hur det röda gått över så fort men hon höll med mig att det inte var någon ide att träffa läkare. Min teori är ändå att han var himla trött och hade kliat sig i ögnen extra mycket och därmed blivit röd. Glada att vi slapp besök på sjukhuset åkte vi hem och bytte om för lite bad. Vi hade tänkt öva simtag med sonen men när vi kom till "våran" pool för den stängd för rengörning. Vilket missflyt vi haft idag! Vi halvsprang hem och tog bilen till grannområdet och badade lite där. Där får vi dock bara använda barnpoolen så det blev ingen simträning, kanske imorgon istället? Jag hittade undervattensfodralet till kameran så här kommer några bilder från idag. 










Det är inte mina ben som är så orakade.....



Det var lite kallt i luften, men poolen är uppvärmd så det var skönt så länge man låg i :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0