Pepparkaksmysteriet

Vi har haft några pepparkakor kvar i lådan från IKEA och idag hittade maken lådan tom så när som på en pepparkaka. Båda barnen hävdar att de inte tagit utan att fråga om lov men jag vet inte vad jag ska tro. Har "hittat" dottern i skafferiet pratandes om pepparkakor så det lutar mot henne ändå. Vet inte riktigt vad jag ska tro, maken säger att han tagit någon enstaka men inte så att det bara blev en kvar. Eftersom de inte är glutenfria har JAG absolut inte rört dem och kvar blir då N, vår houseboy. Eftersom våran deal är att han får pengar till sin egen mat har jag svårt att tro att han tagit av kakorna, speciellt om det var så pass få kvar att det kunde märkas. Det irriterar mig att jag inte vet vem som smygätit kakorna, jag skulle velat se att dottern erkände om det var hon (tycker det är viktigt att man är ärlig och står för det man gjort) men eftersom jag inte kan veta säkert kan jag ju inget göra. Det är ett mysterium och kommer knappast att lösas men jag tror jag får flytta upp kakor lite längre upp i skafferiet :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0