Mrs. F

Mrs. F är dotterns hjälpfröken, som var sonens hjälpfröken förra året och är urgullig och rar med barnen. Igår fick jag det tråkiga beskedet att hon ska sluta på DESS efter jul. Det kändes väldigt sorgligt även om det kanske inte var helt oväntat. Redan runt påsk flyttade hennes man till Doha för jobb medans hon och sonen stannade här. Mannen kom hit på helgerna men jag antar att det inte riktigt funkar att hålla på så i evigheter. Tråkigt så klart att hon inte kunde stanna läsåret ut men självklart har jag förståelse för hela situationen. Eftersom även sonen haft henne som lärare tänkte jag att barnen kanske vill göra ett kort till henne och rita något fint. Sonen blev eld och lågor medans dottern blev jätte ledsen och började gråta. "I will miss Mrs. F" repeterade hon. Lilla puman....Jag som själv hade blivit lite ledsen blev så klart påverkad och så satt vi och grät en skvätt både och jag dottern. När hon lugnat ner sig lite frågade hon om hon får rita hjärtan på kortet.......en del människor sätter verkligen guldkant på tillvaron, så även för barnen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0