Hej då Malta!

Nu är det dags att säga hej då till Malta, packar ihop nu på morgonen och sen mot flygplatsen. Om jag ska summera besöket kan jag säga att det inte alls blev som jag hade tänkt mig. Jag trodde vi skulle ha lugna slappa dagar på stranden men istället blev det himla mycket jobb för att få huset i skick så E kan flytta in. När saker inte blivit använda på så pass länge funkar de inte riktigt som de ska plus att vi ju behövde göra ännu en urstädning då det stått tomt i ett helt år. Nåja, badat har vi hunnit med men inte i samma avslappnade utsträckning jag hade trott. Vi har fått gosa kusin, träffat vänner (både mina och makens), ätit på "våra" ställen och svettats men nu längtar jag verkligen hem. Mina vänner i Dubai har börjat komma tillbaka från sina semestrar och nu vill jag ses och höra hur de haft det, se hur barnen växt över sommaren osv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0