Hösten är här

Hösten är verkligen här nu, det känns i luften. Trots att vi hade en solig och varm dag är det ändå stor skillnad mot en solig sommardag. En kär vän kom över och gick promenad på förmiddagen och eftermiddagen ägnade jag åt att gräva upp en hallonbuske och lite ogräs i mammas gräsmatta där växthuset stog tidigare. Jag hade tänkt få till en liten "bädd" där jag ska plantera de smultronplantor jag fick av pappa och kanske fixa så mamma kan ha lite örter där med. Det var tufft jobb, rötter tilll förbannelse men jag fick till det till slut. Imorgon ska jag försöka få till plankor för att dela av och sedan plantera det som ska vara däri.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0