Hopplöst

Just nu känns det mesta hopplöst. Min förkylning släpper inte, har huvudvärk, barnen vaknade för tidigt och varit gnälliga och som grädden på moset krånglar det med dotterns dagis. Det är en kedja där dotterns nyöppnade dagis är det andra dagiset och när jag kontaktade dem i april/maj fick jag besked att samma tider och priser skulle gälla på det nya dagiset. Det skulle innebära att dottern skulle gå från 7.30 och det var ju perfekt eftersom jag då kunde lämna av henne och sedan köra sonen till sin skola då han börjar kl 8. Det stog även att barnen skulle få frukost, mellanmål och lunch. Nu får jag ikväll ett email där det står att barnen börjar kl 8 och att om man är där tidigare måste man vänta med sitt barn tills kl 8 då lärarna är redo för dem! Utöver detta står det att man kan anmäla sig till frukost om man är arbetande förälder eller barnen har lång resväg till dagiset. Här faller ju hela min planering och jag känner mig både upprörd och ledsen. Maken är ute och äter middag och jag får därmed ingen kontakt och jag vill inte skicka ett argt email innan jag diskuterat med honom och det gör mig ännu mer ledsen. Jag vet ju att det inte är rimligt att känna så, det är ju knappast hans fel men som jag sagt, tålamådet är på upphällningen och huvudvärken påverkar mer än jag önskar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0