Fästingar :O

När sonen kom hem igår fick han hoppa in i duschen och jag hittade då två fästingar på honom! :O Vidrigt och hemskt. Spenderade sedan kvällen på att läsa om fästingar, TBE och Borrelia. Endast vissa riskzoner finns i Sverige och omnämnt på endast ett ställe står "sydost om Borlänge" och det är ju där vi är! Nu bär ju inte alla fästingar på virus så riskerna är ändå inte stora om jag tänker noga men det hjälper ju inte. Men jag läste även att barn under 7 normalt klarar sig lindrigare ifall de blir sjuka. Jag funderar nu om vi skulle satsa på vaccin nästa år, med all den här oron känns det nästan värt det. Nu ska jag gå runt i en månad och vara orolig liksom...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0