Ännu en nostalgi tripp

Idag var vi till socken biblioteket igen och som jag skrev tidigare i inlägget "Dimmigt" ligger det i min gamla skola. Den här gången hade jag barnen med mig som gärna ville se hur min gamla skola ser ut och biblotikarien, en glad och trevlig äldre dam, förstog att jag hade gått i skolan där och sa att det var ok för oss att gå in i själva skoldelen. Snacka om att det förändrats! Barnen tyckte det var häftigt och väldigt annorlunda mot de maltesiska skolorna och jag tyckte oxå det var häftigt att komma in och titta. Vi träffade en lärarinna som vi pratade lite med och efter lite funderande kom vi på att hon började på skolan när jag gick där och då slog det mig att det nog var min brors gamla fröken. Det bekräftade hon när jag sa hans nanm och då visste hon vad jag hette! :O 20 år senare, det är banne mig inte dåligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0