Maid

Som jag skrivit i tidigare inlägg vet jag att många i min familj, speciellt mamma, tycker att det är helt galet att ha en hushållerska och att jag som hemmafru ska sköta allt i huset men ärligt talat, livet är annorlunda här är i Sverige. Vi har letat maid i ett par veckor nu då vi inte har känt oss nöjda med arrangemanget att ha någon som kommer in och städar 4 timmar i veckan då det innebär att vi måste vara här och släppa in och ut den städerskan plus att golven måste torkas minst en gång till (gärna två gånger men det hinner jag inte riktigt med). Vi vill gärna ha någon som finns här hela tiden så att vi slipper tänka på städning. Efter många svängar (som vanligt) mellan att anställa någon som är här och begär mer i lön eller att ta någon via agentur som är helt oerfaren men som förväntar sig mindre i lön har vi nu bestämt oss. Vi har hittat en etiopisk tjej via en agentur och trots att vi inte träffat henne för intervju då hon fortfarande är i Etiopien hoppas vi att det ska bli bra. Maken är just nu på Emirates huvudkontor för att påbörja pappersarbetet då vi måste fixa ett entry visa för att hon ska kunna resa hit. Det tar ca 7 arbetsdagar och sen ska visat vidare till agenturen som sedan bokar hennes biljett och får hit henne. Spännande värre!


Kommentarer
maria

OJ hur ofta torkar du golven egentligen

2011-11-17 @ 22:03:12
Pupa

Hittar man bara rätt person så märker man inte direkt av henne :)

2011-11-21 @ 05:36:01
Pupa

Golven måste torkas minst två gånger i veckan här, allra helst 3 gånger men JAG orkar inte hålla på så ofta, därför har vi haft en städfirma som städar och torkar golven en gång i veckan men som sagt, en gärna två gånger till skulle behövas.

2011-11-21 @ 16:53:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0