Tack för den....

Igår hade jag en diskussion med makens kollega och "kompis" (en kille han pluggade med till pilot, ingen jätte nära men vi har umgåtts en hel del tidigare) om maltesiska skolsystemet. Han säger att Malta är bäst och jag svarade att systemet inte alls är bra. Han hävdar vidare att det är bäst och jag konstaterar att vi får nog "agree to disagree". Han fortsätter mata mig med sina ideer om hur bra systemet är trots att jag säger gång på gång att han inte kommer få mig att ändra åsikt i frågan och ber honom lägga ner. Han går vidare med att säga att jag eftersom jag inte gått igenom hela systemet (dvs inte har någon degree från universitetet) inte ska uttala mig om saker jag inte vet något om. Han pratar ner till mig som jag vore ett barn

but you cant pose an argument when you have zero experience about it
[21/03/2011 22:03:46] :D
[21/03/2011 22:03:48] understand?
[21/03/2011 22:03:59] so try not to discuss something you dont know about
[21/03/2011 22:04:14] the system in malta works - and  very well
[21/03/2011 22:04:17] the standard is high

Aldeles som att jag är mindre kvalificerad att uttala mig bara för att jag inte har en degree? Till skillnad mot honom har jag sett ett annat skolsystem än det han gått igenom och anser att jag har fått en mycket bättre bas att stå på där jag inte blivit pressad till saker och där jag har fått lära mig mer än sånt man kan läsa sig till i böcker. Som maken säger "common sense is not so common in Malta". Jag kan inte tycka det är rätt att 5 åringar ska ha 10 läxor i veckan och att 15 åringar inte ska kunna hålla på med sin sport för att de har så mycket med skolan. Jag tog inte ens upp det här i diskussionen eftersom jag förstog att han inte skulle kunna lyssna och ta in, jag försökte gång på gång förklara att han inte skulle kunna ändra min åsikt så det var lika bra att ge upp. Han vägrade som sagt och till slut fick jag slå av skype för han kunde inte sluta tjata.

Nu vet jag iaf vart jag står med den här killen och kommer aldrig mer känna respekt för honom, bevisligen tycker han att jag är mindre värd eftersom jag inte gått på universitet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0