Chocken har lagt sig

Hade tänkt skriva om det här redan i måndags men har inte fått till det. När jag lämnade dottern i skolan satt det en mamma och pratade med huvudfröken och grät. De pratade maltesiska så jag fattade inte riktigt och ville inte lägga mig i. Lämande dotter och gick ut för att gå runt och titta till henne utifrån (en rutin jag har sen hon grät vid lämning, det är skönt att se att hon är nöjd när jag gått) och då gråter även huvudfröken, hon ser mig och kommer och berättar att en av flickorna i dotterns klass dog under helgen. Mamman hade fött hennes lilla syster på fredagen medans den äldre flickan var sjuk, magsjuka trodde de men jätte hög feber så pappan tog henne till sjukhuset. Väl där fick hon kramper men personalen sa att det var "normalt". På lördagen (vet inte om det var lördagnatten eller fredagnatten men efter midnatt) kom flickans farmor för att lösa av pappan så han skulle kunna sova ordentligt hemma och då hittar farmor flickan död i sängen :O

Det är så ofattbart sorgligt och hemskt, en sån liten flicka? Hur ska föräldrarna må? Och mitt i allt detta har de ett nytt litet liv att ta hand om?

Fröknarna mådde bevisligen inte bra och jag erbjöd mig stanna en stund och de tackade så hjärtligt. Kändes skönt att kunna göra något för dem. Igår skulle flickan obduceras och imorgon är det begravning. Jag hoppas verkligen att de hittar vad som gick fel! Och hur kan malteserna sitta och tro att det finns en gud som bestämmer över oss? att det hjälper att be en bön? vad hade den här flickan gjort för att förtjäna att dö när hon bara var 2 år?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0