Bröllopet!

I lördags gick alltså bröllopet av stapeln. Hårfrisörskan kom på morgonen och klippte både mig och dottern, lunch och sen lyckades vi faktiskt somna och vila en stund allihopa. 15.30 var vi hos svärföräldrarna för fotografering. Sedan åkte jag och sonen till brudens föräldrahem för fotografering (eftersom han var pageboy skulle han vara med på bilder även där, trots att han inte är släkt med henne). Sonen var redigt uttråkad och kände sig väldigt uppstyltad i sina kläder men han bet tappert ihop och plågade sig igenom det hela. Till hans stora glädje fick vi sen åka taxi till kyrkan och väl där smög jag in medans han fick vänta på att gå in före bruden. Han skötte sig under hela cermonin men när vi kom till festen sa han att han mådde dåligt och ville lägga sig i vagnen. Vi funderade om han höll på att bli sjuk (han hade fått vattninga ögon till och från under dagen men jag hade inte tänkt mer på det) så maken ringde en kompis/kollega som bor inte så långt från stället vi var på och skulle få hämta Alvedon men först skulle sonen slutföra sina plikter. Först gå före brudparet genom festvåningen och sedan de sista bilderna. Han hann dock somna innan maken kom tillbaka med Alvedonet stackarn, helt utmattad. Dottern somnade inte långt därefter och sedan satt jag i ett hörn i trädgården och pratade lite då och då med folk som gick förbi. Lugnt och skönt med andra ord :)




Jag och svägerskan hos svärföräldrarna



Våran lilla familj, alla ser vi lika fåniga ut :D



Svärföräldrarna



Svägerskan med man



Bruden i sitt föräldrahem under fotograferingen






Brudgummen väntar vid altaret









Here comes the bride












<3




<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0