Redigt upprörd

Jag blir sååååå arg när jag får höra vad makens fack håller på med. De kämpar för att de 12 senast anställda ska få vara kvar. Dessa 12 började jobba i somras och fick från början besked att de bara behövdes över sommaren. Facket tryckte på och redan då ifrågasatte jag hur de kan tvinga företaget att behålla folk som inte behövs men de fick sin vilja igenom och "de 12" fick vara kvar till mars. Förutom att de får extra flygningar i vinter när alla vill jobba så mkt de kan innan vi vet vad som kommer hända, om folk har jobben kvar eller inte kämpar de nu tydligen för att de ska få kontrakt till november. Va fan i helvete håller dom på med?!?! Som läget är just nu är det för många piloter för antalet flygplan man har, folk hotas med uppsägning och facket försöker tvinga företaget att behålla piloter som de inte behöver? Inga andra verkar uppfatta situationen som mig, ingen verkar ha klagat men jag fattar inte? Nog kan jag förstå att det känns taskigt mot de nya, som sa upp sig från sina gamla jobb för att gå den sponsrade utbildningen men med företaget på så ostabil grund måste man ju se till produktivitet och inte ha extra personal. Facket måste ju se till det långa loppet och göra vad de kan för att hjälpa bolaget på fötter igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0