Oh yeah!

Igår var jag till EK clinic för att ta mitt blodprov för att kolla vattkoppsimmuniteten och när jag kom dit fick jag besked att blodprovet jag tog vid inskrivningen redan hade kollat det och jag var immun. Gud så gött! På eftermiddagen hämtade vi så hem N, våran houseboy. Idag jobbade han sin första dag och eftersom barnen fortfarande har lov har jag inte riktigt tid att visa honom precis hur jag vill ha saker och ting (plus att jag och maken nu MÅSTE ta tag i upp packningen av de sista lådorna) men han fick i uppgift att torka golven och plocka ihop samt städa köksskåpen in och utvändigt. Vi trodde det skulle ta hela dagen men han var klar före lunch! På eget initiativ putsade han sedan fönstrena och när jag och barnen kom hem från lekparken städade han av klinkersen på uteplatsen. Vilken annan känsla än med etiopiskan! N är nöjd och glad, svarar med ett leende, lyssnar på barnens tjatter och visade sonen på hans jordglob var Sri Lanka ligger osv. Han gör inte en massa saker på eget bevåg utan frågar först, urskönt! Hoppas det fortsätter på samma positiva bana, imorgon blir hans lediga dag då han och hans fru hade önskat nyårsafton ledigt den här veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0