Solen...

...är tillbaka men det känns ändå höstligt och lite kyligt i luften. Inga problem för oss dock, vi ska njuta av svalkan :)

Har hunnit ut på promenad, nu ska jag in i duschen innan vi får besök av en kompis från gymnasietiden och i eftermiddag ska vi till Borlänge för att hämta ut mitt nya pass och vaccinera dottern mot vattkoppor.

Passet ja, det blev en historia för sig...att sonen behövde nytt pass det var vi helt på det klara med men när barnen sprang och visade våra pass för min pappa sa han att det snart var dax för mig oxå. Haha, sa jag, knappast! Men det visade sig att han hade rätt, i Juli nästa år går mitt gamla pass ut och det fanns mer än en anledning att skaffa nytt nu, i Sverige. Sagt och gjort, i tisdags kastade jag mig upp till Borlänge och ansökte om nytt pass med förhoppning att det skulle bli klart som idag när vi ändå skulle upp. Tro´t eller ej men jag fick faktiskt sms idag om att passet är klart! Snacka om tur :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0