Fredag

Prognosen hade sagt regn alla våra dagar på västkusten och jag hade ju oroat mig över Lisebergsbesöket och när Fredagen bjöd på skapligt väder bestämde vi att prova vår lycka på Liseberg. Vi kände att vi inte kunde ta risken och hoppas på bättre väder på Lördagen. Liseberg öppnade inte förrän kl 15 så vi hade tid att stannade först på Kexfabriken i Kungälv där vi fick med oss en massa kakor hem och sedan IKEA i Bäckebol. IKEA besöket var mest för att jag skulle få en chans att titta lite på soffor, matbord och liknande inför Dubai. Dels för att ha en aning om vad jag gillar men oxå för att kunna bolla lite ideer med mamma. Det är ju trots allt ändå skönt att höra någon annans input och tankar om hur stort bord man behöver osv.

Lisebergs besöket är ju så klart en höjdpunkt för barnen och vi hade verkligen kul. Dottern njöt av att få åka samma saker som sin bror och favoriterna var Rabalder (för dottern) och Flumeride (för sonen). Vi saknade dock maken och hoppas verkligen att han kan vara med nästa år...Vi var där när de öppnade kl 15 och gick därifrån kl 21.40 (20 minuter innan de stängde). Gissa om barnen var trötta?




En klassiker!


























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0