Tuff vecka leder till bloggtorka

Veckan som gått har varit rätt tuff på många sätt och vis. Lite mentalt nere, besök hos läkaren, trista rykten om makens företag, makens 30 års dag, bakande till sonens födelsedagskalas osv osv.

Maken åkte idag efter lunch för att jobba, en tur till Zurich innan han ska spendera natten i Catania för att flyga därifrån imorgon och komma hem igen tisdag morgon. Tidningarna skriver om företaget, major restructuring, maken säger lönesäkning skulle vara det "bästa" som kan hända, tänk om de gör sig av med massa flygplan och han blir arbetslös? Inte direkt lätt att hitta jobb i dagens flygklimat. Om han får sänkt lön, kommer vi klara oss då? Blir jag tvungen att söka jobb? Om jag jobbar, vad ska vi göra med barnen? Och hur ska jag kunna resa till sverige så ofta och länge jag vill om jag jobbar? Många frågor som far runt....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0