Skola sport

Igår var det dax för sonen att börja "skola sport". Han ville verkligen inte gå, såg tveksam ut hela tiden och höll på att börja gråta när maken gick med honom fram till hans grupp. Det var jätte fint väder och jag hade lovat honom att stanna kvar och titta om jag fick (malteserna kan vara lite så där med att ha föräldrar närvarande) men jag såg andra föräldrar som stannade kvar så jag satte mig i solen och tittade på honom. Sakta sakta fattade han vad som hände och när det var slut kom han springades och sa att han hade haft riktigt kul. Vi blev så klart glada att höra att han trots allt hade haft kul eftersom han aldrig gillat sport och vi hoppas att det här kommer hjälpa lite. Man måste ju inte gilla en viss sport men lite motion behöver man ju och då är det ju bra om man slipper hålla på med något man inte direkt gillar vecka ut och vecka in. Här blir det iaf ombyte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0