Bröllopsåterhämtning

Idag har vi en bröllopsåterhämtningsdag. Maken jobbar och jag och barnen tar det lugnt hemma. Vi var inte med på själva cermonin i kyrkan, förstog att det skulle vara för mycket begärt av barnen. Festen hölls på Hilton hotel. Jag kan inte säga att jag hade speciellt kul, barnen gnällde och var trötta i samma sekund vi kom dit och dottern somnade i sin vagn ganska direkt. Sonen kunde inte somna i sin vagn och inne i själva mottagnings salen var musiken så hög att man knappt kunde ha en konversation. Vi hade hörselskydd till barnen när vi var på flyguppvisningen men vi hade nog behövt dem ännu mer på bröllopet! Resultatet blev att jag och barnen (dottern fortfarande sovandes) stannade utanför salen i relativt sköna stolar. Jag och sonen hade ganska trevligt tillsammans, han snaskade lite av godsakerna som bjöds och drack lite juice (jag höll mig till vatten så klart). Med jämna mellanrum kom maken eller någon annan ut och pratade lite med oss. Här satt alltså jag och sonen när brudparet kom tillbaka efter att ha lämnat salen ett tag. Vi växlade ett par ord och sonen konstaterade att bruden hade en sååå fin klänning. Som hängde på golvet! Det var så stooor :) Inte nog med det tyckte han att hon hade en mössa på huvudet (slöjan). Vilka gulliga iaktagelser de gör när de är så där små <3. Vi kom hem vid midnatt och somnade så klart direkt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0