Oj!

Vilken vecka vi haft! Det dåliga vädret har fortsatt, vissa dagar omväxlande men inte så jag har kunnat masstvätta som jag behövt. Makens studie kamrater från pilot utbildningen var hitbjudna i fredags så 16 pers skulle underhållas och bjudas på småplock. Fredag morgon skulle maken städa golven medans jag körde sonen till skolan och handlade de sista små grejerna men när vi kom till bilen var den hel död. Inte en livsgnista :O Sonen gick från att ha gnällt "i dont want to go to school" till "but i want to go to school" :D Trots att maken sedan fick åka med oss till skolan för att slippa slå av bilen där och sedan fick åka och försöka hitta felet på bilen/batteriet så hann vi vila en stund på eftermiddagen och ändå vara klara i god tid. Bra jobbat!

Igår var vi på 5 års kalas i Romparound. Jag känner mig väldigt kluven till sånda där kalas, visserligen har barnen jätte kul MEN maten är ju inte direkt bra, och det känns inte så entusiastiskt direkt. Vi får väl se nästa år hur det blir för sonen, beror på vad jag orkar och har lust med gissar jag :)

Just nu försöker vi komma på något trevligt att göra idag, det ser ut att bli omväxlande molnigt igen, ena sekunden tror jag att det ska regna och nästa skiner solen. Jag skulle behöva städa upp i lekrummet eller i tvättstugan men det är ju inte så kul för barnen....vi får se vad vi bestämmer oss för, först måste vi byta om från pyjamasarna iaf :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0