Halvstressig vecka

Veckan har passerat kanonfort, i måndags kom makens bror hit och grillade, i tisdags åkte vi till stranden och träffade en dansk tjej som jag pluggade med här nere, i onsdags uträttade vi lite ärenden och badade igen, i torsdags träffade vi en ny bebis och hennes syster och igår var vi och lekte med pojken från flygplanet. På väg till sverige förra gången satt vi framför en mamma och hennes son som jag träffat en eller ett par gånger hos andra svenska vänner här nere. Sonen och pojken lekte så bra ihop att vi bestämde oss att träffas men gårdagen var inte sååå lyckad. Pojken ville leka med sonen, sonen gick tillbaka till att vara kanonblyg och ville bara vara precis brevid mig. Jag hoppas dock att vi kan ses någon mer gång så kanske de kommer igång med leken. Maken har precis blivit hämtad för helgen i Catania, han ska flyga nån tur till Geneve, sova där i natt, ledig där hela dagen och sen flyga planet hem imorgon kväll. Jag hade jätte gärna åkt med, tänkte mig det som ett sätt att fira vår 5åriga bröllops dag nästa helg, men det körde ihop sig för svärföräldrarna kunde inte vara barnvakt. Vi får väl se vad helgen har att erbjuda....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0