Pass strul

Vilket pass strul! Vi åkte upp till polisen redan igår men fick då först besked att vi måste få samordningsnumret först, SEDAN ansöka om pass. Inte som vi förstått det att vi tog hela pass ansökan och sedan producerade de passet så fort de fått samordningsnumret utan vi måste invänta ett samordningsnummer och åka upp ännu en gång för att ansöka om passet och ta bilden osv. Risken finns att det blir tight med tiden :O Nästa problem dök upp när inte dotterns hela namn stog med i systemet, trots att vi fått bekräftelse från skatteverket hette hon fortfarande bara mitt efternanm. Som tur var var maken hemma och vi fick kontaktnr till han som skickade namnändringsbekräftelsen och det visade sig att han missat att klicka i något i systemet så namnändringens syntes inte när man sökte via mig, bara om man sökte hennes eget födelsedatum. Nu måste jag alltså ringa polisen med jämna mellanrum för att få besked när samordningsnumret är klart och kasta mig hals över huvud upp med dottern för att ansöka om hennes pass.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0