Pappan är här!

Igår åkte jag och dottern upp till polisen för att ansöka om pass till dottern. De ringde från polisen när vi var i Uddevalla och berättade att samordningsnumret var klart så det var bara att komma upp och ansöka. Min kompis som ska med till London kom med för även hon behövde nytt pass. Vi hade tur och bara en före oss men när jag kom fram är skärmen blank när hon slår på dottern :O En miljon tankar for genom mitt huvud, men efter lite undersökningar från polisens sida upptäckte hon att det var fnurr på tråden till folkbokföringen. Vi fick vänta lite och sedan ansöka om passet manuellt, dvs trycka själva i maskinen osv men det gick ju bra till slut. Eftermiddagen kom kompisen och hennes son ner och lekte en sväng och sedan åkte vi till biblioteket innan vi hämtade maken vid tåget. Bibblan är ju som himmelriket för sonen, han tycker det är underbart med alla böcker! Han kom dock på att han behövde kissa och jag visade honom till toaletten, men sa att han fick gå själv för jag kunde inte lämna dottern. Strax hör jag någon fråga om det finns någon mamma som har ett barn på toaletten och kommer springades och ser sonen stå med byxorna nere, helt förvirrad. Det var en handikapp toalett med handstödet uppfällt så han kom inte åt toalettpapperet och kom därför ut för hjälp...stackarn. När vi valt våra böcker ser jag dottern ställa sig bredbent och frågar om hon behöver kissa, jaaa svarar hon glatt medans jag ser hur det droppar ner på golvet. Suck! Vi ställde till med ett himla kaos där på biblioteket. Naturligtvis hade jag inte något ombyte med mig så vi fick stanna i bilen vid tågstationen. Barnen var jätte glada att se sin pappa , det var så härligt att se. Han fick natta båda två och de ville inte vika från hans sida.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0