Andra inskolningsdagen

Idag var andra inskolningsdagen och idag skulle det bli lite informationsmöte en kvart efter skolan börjar. När jag skulle gå kändes det som sonen inte hade några problem med att jag skulle gå så jag frågade fröknarna om de tyckte att jag skulle komma tillbaka efter mötet eller komma när skoldagen var slut. Tyckte personligen att det bästa vore om jag inte kom och gick under skoldagen om han var nöjd och glad och fröknarna höll med. De sa att de skulle höra av sig till mötet om han grät massa så skulle jag komma igen. På mötet fick vi, vad som jag tycker är självklar information, inte skicka barnen till skolan om de är sjuka, alltid vara noga med att ha sagt hej då innan man lämnar barnet, säga att man kommer tillbaka igen, skicka hälsosam lunchlåda osv. Vi fick även informationen att de pga svininfluensan inte vill ha födelsedagstårtor längre utan individuella cupcakes. Förstog inte riktigt svininfluensa vs tårta resonemanget men jag gör som de säger och har nu surfat runt efter fräcka cupcake dekorationer. Det lutar åt Greta Gris, har hittat jätte fräcka "bun toppers" på ebay och funderar nu vidare på muffin recept, dumle låter lockande.

Hemma hann jag sätta upp gardinerna i sovrummet innan det var dax att åka tillbaka och hämta sonen. Han blev jätte glad att se mig och sprang fram och kramade mig hårt. Underbart! Han hade haft kul sa både han och fröknarna och de hade redan konstaterat att han har känsla för rytm. Hoppas han får ett kanonår i skolan! Enda som "oroar" mig är det faktum att han äter jätte dåligt när han varit i skolan, det var lika förra året. Visserligen äter han ju "lunch" på skolan men jag skickar ju bara med ett äpple och en baby bel ost efter att ha minskat ner mer och mer på "lunchen" för att få honom att äta när han kommer hem. Får väl se om jag ska prova att skicka ännu mindre, vill ju inte att han ska hamna i fel matrytm mot resten av familjen heller.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0