På väg upp igen

Gårdagens lediga förmiddag och två pass på crosstrainern (även om jag inte orkar som jag gjorde innan mamma kom) så känns det som jag är på väg upp igen. Himla trött idag men det har ju sin förklaring i att dottern bestämde sig för att vakna redan kl 5 :O Vi har varit till Lidl och handlat lite, trots att jag avskydde stället när det precis kommit hit har jag nu insett att det finns en del saker där som jag inte får tag på på andra ställen (tex wienerkorv!) Vi har köpte lite läsk och smågodis till sonens kalas samt sallad och så korv så klart! Maken tog med sig barnen till lekpark för en halvtimmes lek medans jag nog ska provfylla några loot bags till kalaset (för att se om det ser jätte tomt ut) och sedan fixa lunch. Det blir sallad, som vanligt, för mig och maken och till barnen funderar jag på kok korv med antingen mos eller makaroner. Egentligen tycker jag det känns fel med kok korv och makaroner men det är väl kanske för att jag är uppväxt med grillkorv till pasta, det finns säkert jätte många som ätit kok korv till sin pasta?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0