Slapp förmiddag på balkongen

Idag har vi tagit en slappar dag, sovit dåligt inatt då dottern fått sonens nästäppa och vaknat och gnällt säkert 100 gånger. Solen skiner och jag har spännt upp ett lakan som skydd mot solen på balkongen och här sitter vi nu och har det mysigt. Eller nja, sonen är på gnäll humör och vill inte att dottern ska ha något alls att leka med. "That mine" säger han om allt hon tar upp.

När jag resonerade med min mamma om hur vi skulle lösa det så att vi kan sova i nya bostaden redan på tisdag som vi hade tänkt innan vi fick besked att ribb botten inte kommit fram. Vi kan ju öppna madrasserna till dagbädden men då får vi sova på golvet sa jag eftersom vår gamla gästsäng är 160cm bred. Då säger mamma att så stor är ju även bäddsoffan och när jag kollar har hon ju rätt. Jag har alltså beställt fel madrass storlek till gästsängen! Nu är jag banne mig trött på motgångar! Ska höra efter om vi kan byta dem och lösa det på den vägen eller så får vi väl helt enkelt beställa nya madrasser och ha de här som extra, extra madrasser.

Dottern övar för övrigt allt vad hon kan på krypandet och gungar fram och tillbaka och hon kan ta sig fram över golvet men inte är det riktigt krypande, mer rumphasning....Men snart far hon väl fram som en galning över golven!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0