Pappa besök

Vet inte om jag hade nämnt det, men pappa bestämde med kort varsel att han skulle komma ner i en vecka och hjälpa oss att måla. Veckan gick kanonfort och vi fick verkligen massor gjort. Makens pappa passade oxå på att hjälpa till och när det gäller målningen så är vi faktiskt färdiga med det som kan målas just nu. Vi har tvättstugan och barnens lekrum kvar men där är det lite fuktproblem så vi måste vänta tills väggen torkat. Det som är bra med såna här stenhus är ju att fukt inte är något jätte stort problem, vi ska invänta varmare och soligare dagar för då torkar stenen upp. Sedan ska vi fixa med problemet utifrån, dvs sprickan i beläggningen på taket som gjort att vatten kommit in och sen är det bara att måla. Om jag ska återgå till pappa besöket så kan jag säga att det var kanonkul att ha honom här, och vi hann inte ens ställa till något jätte bråk ;) Pappa och jag lyckas alltid tjafsa annars, mamma säger att det är för att vi är så lika varandra men det hoppas jag verkligen inte hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0