Mera nöjd :)

Igår och idag har jag och maken målat medans sonen varit i skolan. Igår målade vi färdigt första strykningen och idag hann vi med andra strykningen i hela sovrummet. Äntligen ser det bättre ut! På eftermiddagen var vi iväg till färg affären där vi köpte färg till köket och några fler prover till korridoren. Vet inte om jag "sagt" något om det men vi bestämde oss att prova korridorsfärgerna i köket och helt plötsligt kändes det rätt :) Till korridoren bad vi nu om hjälp, förklarade att vi (läs jag) inte vill ha kritvitt men gärna någon väldigt diskret färg, nästan vit. Tog två prover med hem och imorgon ska vi åka dit och prov måla samt städa ur resten av köksskåpen och troligtvis även det ena badrummet. Rätt äckligt men det är vita kalkavlagringar på duschkabin dörren. Det är lite småplock vi borde hinna med att göra på förmiddagen. Spolningen funkade ju inte i ena badrummet heller.

Det har haglat flera gånger idag, just nu blåser det som attan utanför. Ruggigt här inne och jag känner mig rätt kall. Ska nu sätta mig och försöka skriva några flyttkort....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0