Fortsatt målning

I tisdags när sonen var i skolan målade jag och maken i kök/vardagsrummet. Det för ju första strykningen så det såg väl inte jätte bra ut och inte hann vi få det helt klart heller. Däremot lyckades jag provmåla en av färgerna till korridoren, vi är inte helt klara med vilken av färgerna som kommer bli snyggast. Den ena känns mer "varm" och den andra mer "kall" och modern. Vi får se hur det känns när vi har en större yta provmålad. Ska försöka fota sovrummet imorgon så att jag kan lägga upp lite före och efter bilder :) Tanken är att försöka få köket klart imorgon och hinna tvätta väggarna och taket i barnens sovrum så att vi på lördag kan måla andra strykningen i köket och taket i barnens sovrum. Svärmor ska vara barnvakt och svärfar kommer och ska hjälpa oss måla. Hoppas han kan måla taket och jag och maken få köket klart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0