Lekrummet och taket

De senaste dagarna har jag haft världens ryck. Jag håller på att bli galen av att bo i den här oredan och jag har nu tagit tag i att måla lekrummet. Första strykningen är klar och imorgon ska farmor vara barnvakt och vi ska måla färdigt. På måndag ska sonen gå en extra dag till skolan och vi ska då försöka få upp möblerna som är till lekrummet. Sen ska vi ställa ner alla o-upp packade lådor i garaget och ta upp dom en och en och packa upp dem i lugn och ro. Det får ta den tid det tar. Efter att möblerna kommit på plats kan vi äntligen städa upp och förhoppningsvis kunna hålla skaplig ordning när vi inte har lådor och möbelkartonger överallt.

Igår grillade vi på taket, eller snarare, maken grillade, barnen badade i lilla poolen och jag målade. Måste säga att det blir mycket bättre efter andra strykningen och jag känner mig rätt nöjd. Målade i nästan 4 timmar, med mat paus, och fick ändå rätt mycket gjort. Jag vill verkligen få ordning innan vi åker till Sverige så att maken kan finslipa och faktiskt vara lite ledig oxå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0