Hel dag utan el!

Idag vid 10.30 fick strömmen, gick inte att komma fram på telefonen till elbolaget men när maken kom fram vid 12 tiden sa dom att hela Malta var utan och att det skulle vara tillbaka vid 15 tiden. 15.15 kom strömmen för att gå igen vid 16. Sedan blev vi utan ström fram till 20.30. Sanslöst dåligt!

På eftermiddagen hade vi besök av två mammor och deras söner, en på 1 år och den andra på 4 månader. Kanonsöta gossar båda två. Det var hysteriskt varmt och jag svor inombords flera gånger över att elen var borta. Tyvärr hade jag planerat middag mestadels tillagad i ugnen, helstekt kotlettrad med klyftpotatis och så äppelpaj till efterrätt. Jag fick improvisera och steka köttet i stekpanna istället och så blev det bara sallad till maten men det gick ju bra ändå och kompisarna hade ju full förståelse för att det inte riktigt blev som jag planerat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0