21 Juli – dagen på Borås Djurpark

Maken måste ha någon soveffekt på dottern. Sen vi kom till västkusten har hon inte sovit längre än till 6.30 men idag sov hon minsann till 7.20. Underligt det där....Frukost och påklädning, sedan bar det av mot Borås Djurpark. Min moster hade lånat oss deras GPS så att hitta dit skulle ju inte vara några problem iaf. Vi kom fram strax efter 10 och det var himla mycket folk i kön och jag svor inombords att jag inte förköpt biljetterna på nätet och då kunnat gå till ett annat insläpp. Inne i djurparken fanns mycket att se och sonen hade jätte kul, sprang mellan de olika inhägnaderna och pratade om alla djur han kunde se. Jag är verkligen jätte glad att vi kommer iväg till Sverige med jämna mellanrum så att han kan få uppleva såna här saker. Vi hade skapligt väder, regnade några korta skurar men vi blev aldrig blöta eftersom det passade på när vi åt eller var inne i aphuset eller liknande. Att hitta till djurparken var enkelt förresten, vi hade fått låna min mosters GPS, vilken underbar uppfinning!



Sonen blev kanonglad för att få rida en sväng




Klapphörnan var som vanligt en favorit










Maken, dottern och sonen tittar på de fina girafferna




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0