18 eJuli – dagen med allt regn

Vad det har regnat idag! Vi åkte och skulle handla mat på för middagen men det blev även lite kikat i klädaffärerna. Hittade några fler byxor på Lindex så nu ska väl sonen ha byxor så det räcker i vinter  Vi åt lunch i köpcentrumet och fikade sedan hemma. Efter det tog vi en promenad ner till centrum där jag behövde gå en sväng på Clas Ohlson och köpa en adapter till bärbara datorn (fick bara med mig kablen som har maltesisk plugg). Mamma hittade en ny plånbok och så fick jag tag på fina påslakan till barnen, matchande prickiga, ett i blått och ett i rosa. Vi klarade oss undan regnet när vi gick ner på stan men när vi var där och på vägen hem regnade det rätt bra. Typiskt att jag inte hittade regnskyddet till vagnen i packröran där hemma...Kvällen har vi tagit det lugnt, ätit lite mat och några goda kex. Nu ska barnen nattas..kanske...hör sonen utanför, han är ute och känner av regnet och pratar om någon katt. Härligt att vara i Sverige!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0