17e Juli – urn nedsättningsdagen

Idag hade vi morfars urn nedsättning, en sorglig början på dagen, det är verkligen tomt utan morfar här nere. Vi åkte först och köpte blommor, rosor att lägga vid ”hålet” och sedan en liten bukett. Jag valde en mörkröd ros, mamma en ”vanlig” röd ros och sonen ville inte helt oväntat lägga en gul. Det var fint och vackert vid graven, vi sjöng några fina sånger och mamma läste en dikt.Morfar är verkligen saknad! Sedan fikade vi hos mormor och en av mina kusiner tog kanon hand om sonen, lekte och busade och när dottern somnade fick jag tid till mig själv! Kunde dock inte varva ner ordentligt, tänkte mest på när dottern skulle vakna...På tidiga kvällen åkte vi och fiskade krabbor med mina kusiner. Kanonkul! Det nappade jätte mycket och sonen ääälskade att fiska krabbor. ”come again next time” sa han när vi åkte därifrån  Dagens succe gjorde sonen när han kom ut där vi satt och fikade i trädgården med shortsen runt fötterna och hojtade ”ready mummy, ready”. Jag visste inte ens att han gått in på toaletten.















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0