11e Juli – Dagen hos pappa

Första natten i Dalarna spenderade vi hos pappa eftersom tåget kom upp så pass sent och mamma skulle börja jobba kl 6.30 idag. Barnen sov oväntat länge och det behövdes verkligen! Hos pappa hade sonen fullt upp med att vattna i växthusen, äta smultron och bara njuta av att kunna kissa ute :D Vi trotsade regnet och grillade, alltid lika gott! Mamma lyckades få sluta jobbet lite tidigt och kom sedan och hämtade oss, sonen blev jätte glad att se henne! Ibland tänker jag att det är ”synd om” barnen att deras morföräldrar bor så långt bort, men å andra sidan får de ju en helt annan relation och anknytning till dem. Speciellt till mamma eftersom vi brukar bo där och hon därmed ofta tar lite av makens roll och hjälper till med det vardagliga med barnen och det är ju mycket värt även det. Jag minns hur glad jag var när vi besökte min mormor och morfar på västkusten och hur mycket ”roligare” jag tyckte de var i jämförelse med farmor och farfar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0