Underbara underbara sonen!

Det blev skola idag för sonen, ingen feber och verkade helt ok när vi vaknade. Än en gång sa han jippie när vi pratade om skolan och även när vi körde in på parkeringen. När vi kom ner i klassrummet satt M där med sin mamma, hon hade varit på skolan igår och mamma fick inte lämna henne idag. Sonen blev glad när han såg henne, hon var ju sjuk förra veckan så han hade funderat var hon blev av :) Sonen gick glatt med en av fröknarna till lekbordet och lekte lite med bilarna och jag pratade lite med A, M´s mamma. Stannade säkert i 10 minuter och sonen lekte glatt under tiden, vid ett tillfälle gick jag fram och sa hej då men blev kvar en stund till, inga problem för sonen att säga hej då, han skickade slängpussar från andra sidan bordet. Sedan var det dax att börja skoldagen så barnen fick plocka ihop leksakerna de använt för att gå och ha uppsamling med bön. Skolan hade strömavbrott så det var lite upp och ner på det mesta och efter hopplocket av bilarna drog sonen iväg och hittade ett djur på hjul som han körde runt på och rätt var det var var han borta, han hade alltså på eget bevåg dragit iväg till ett annat rum, starkt! A gick iväg mot samlingen, vi sa hej då och när jag kom till "inne lek rummet" höll jag på att springa på sonen som körde runt. Han verkade hur nöjd som helst och vi sa hej då medans fröken väntade på honom så att han kunde parkera djuret på rätt ställe och gå till samlingen. Han skickade pussa igen och drog iväg. Jag blev så varm i hjärtat av att han tar det hela så bra och verkar tycka det är roligt med skolan, det gör så mycket att veta att han trivs och inte spenderar dagarna på sin kant och med tårar i ögonen. Vår underbara gosse!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0