Nyårsfirandet

På nyårsafton hade vi alltså makens syster med man och så hans brors tjej. Brodern jobbade tyvärr. Jag hade lagat god mat, det blev lite plock till förrätt med halloumi, fyllda oliver, salami och ostbitar. Sedan åt vi tomatsoppa med vitlöksbröd. Huvudrätten var oxfilé provencale och efter detta var alla spräng mätta. Efterrätten, glace au four, fick därmed vänta. Jag hade även köpt en massa snask att hålla igång med efter middagen och fram till midnatt men ingen orkade äta något, knappt ens dricka! Nu sitter jag istället här med allt snask som lockar i skåpen :S Jag får ta hit motions cykeln så fort jag nånsin kan.....

Makens syster och man kom naturligtvis för sent, 35 minuter. Jag blir så himla trött, det är så respektlöst! Här har jag stått och lagat mat och sett till att ha maten klar vid en viss tid och så får jag i panik försöka stanna av på allt för att det inte ska bli brännt tills de behagar dyka upp. Jäkla människor!

Efter maten pratade vi lite och körde med sonens bilracer bana han fick i julklapp. Alla fick tävla mot sonen för han släppte inte ifrån sig "sin" kontroll :)

Maken lyckades natta sonen halv tolv och dottern sov i tvrummet så vi fick gå ut på balkongen för att få reda på när klockan slog 12. Där ute skålade vi sedan in 2009 och strax efter det gick våra mätta gäster hem. Summa summarum kan jag säga att vi ändå hade himla trevligt fast jag inte riktigt hade väntat mig det.


Kommentarer
Sara

..och jag läser din! Tycker att de gäster som inte klarar av att komma på utdelad tid får hålla till godo med kall mat bitch. Kul att ni hade ett bra nyår!

2009-01-04 @ 17:17:56
URL: http://vanadotter.blogg.se/
Sara

oj det skulle vara stjärnor runt ordet bitch. dvs att jaag är det. hoppas du förstod det!

2009-01-04 @ 17:19:34
URL: http://vanadotter.blogg.se/
Pupa

Ja, jag förstog att du inte menade att jag var bitch haha. De är alltid sena oxå jäkla dumskallar!

2009-01-04 @ 17:21:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0