Sjukstuga

Jag blir banne mig aldrig frisk. Hostar nu och är fortfarande täppt i näsan och dottern hade feber idag på eftermiddagen. Vi var bjuda på silverbröllopskalas ikväll men jag insåg att det var lika bra att dottern stannade hemma, eftersom jag inte känner mig på topp heller, jag har huvudvärk från helvetet och varje gång jag hostar känns det som skallen ska spricka. Tog sedan beslutet att sonen skulle stanna hemma med oss eftersom han ska till skolan imorgon, kändes himla onödigt för honom att stanna uppe på kalas när det ändå inte är något som han är speciellt intresserad av. Bättre att han får sova ut så han kan ha roligt på skolan imorgon. Maken hade nog gärna sett att sonen följde med, här märker jag hur annorlunda vi tänker som svenskar, för oss är det rätt självklart att man inte går ut sent på en vardagkväll och speciellt inte när det är skola dagen efter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0