Packar vidare......

Jag lyckades få i barnen frukost och vi var klara riktigt tidigt så vi hann med att se lite Hi 5 på youtube innan vi åkte till skolan. Hann tom bära ner soppåsen! Iväg med sonen som glatt vinkade av mig och dottern. Väl hemma fick jag väcka maken och så började packandet. Planen var att fixa till ena sidan av köket så att vi kan ställa dit de möbler som ska flyttas sedan så att vi kan städa ur de andra rummen så länge. Lyckades rätt skapligt men tiden gick fort innan det var dags att åka och hämta sonen. Hem (vårt nya, tillfälliga hem) och äta, vila och sedan tlllbaka till lägenheten för att packa ytterligare medans sonen fick rås om lite av farmor och farfar. Nu är nästan de flesta av köksskåpen tömda och jag började skruva isär våran wallunit i tvrummet. Även om det känns som det inte är nån ända på eländet måste det ju bli klart! Hoppas vi kan forstätta i samma tempo ett par dagar till. Skolan har "drop in" i mån av plats och vi tänkte se om sonen kan komma på torsdag oxå så vi kan packa då med. Imorgon har vi tänkt åka ner på morgonen, äta och vila där och sen packa lite till på eftermiddagen. Tyvärr måste vi till banken eftersom hon på livförsäkringen missade två frågeformulär vi skulle ha fyllt i oxå så de måste vi komplettera med imorgon fast vi eg inte har tid. Håll tummarna att det går fort! Nu ska vi kramas lite i soffan tror jag innan det blir natten även för oss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0