Mardröms måndag

Gårdagen var verkligen en mardröms måndag. Hela förmiddagen spenderades i matvaruaffären där vi handlade upp oss på lite grejer eftersom kylen var tom. Lunch och vila, sedan åkte maken till jobbet, han skulle till Birmingham. Ännu en eftermiddag sov dottern dåligt och var gnällig som bara den på kvällskvisten, skrek hela tiden medans jag försökte laga mat till mig och sonen. Hennes gnällande stressar upp mig jätte mycket och jag kände att mitt tålamod prövades direkt nåt inte gick som det skulle. Efter maten som intogs lite senare än vanligt hade jag tänkt att sonen skulle få bada eftersom badkar finns här, fyllde upp lite vatten och tänkte att ääääntligen skulle jag få sätta mig ner i 5 minuter. Precis 5 minuter blev det, jag såg på klockan, innan han kom ut och ropade "färdig". Redan sa jag och tänkte att jag fick väl gå in och sitta med honom ett tag och upptäckte då att han ju dragit ur pluppen och vattnet därmed var borta, inte undra på att han tyckte han var färdig! Vid det här laget hade dottern sovit sina 5 minutrar och vaknade och illskrek. Det var bara att försöka underhålla dem på bästa möjliga sätt tills det var dags för nattning. Köket såg ut som ett bombnedslag och sonens matlåda till skolan behövde förberedas men det fick vänta. Vädret var ju inte det bästa i England med massor av snö och när jag lyckats natta barnen såg jag sms från maken. Naturligtvis hade de fått gå ner i Manchester! Passagerarna fick åka buss i 2 timmar istället. Detta innebar att maken skulle bli minst 4 timmar försenad detta blev ju kaos för oss eftersom sonen skulle till skolan idag och vi skulle packa järnet på förmiddagen, nu behövde ju maken sova! Han ringde från Manchester och vi bestämde att han skulle åka till gamla lägenheten och sova där, och jag skulle ta sonen till skolan, på det viset fick han sova närmare 2 timmar längre. Vid det här laget hade jag som jag skrev igår jätte ont i magen, det var som mensvärk. Fick pillat i mig ett par tabletter och efter lite vila orkade jag iaf fixa sonens matsäck. Matade dottern och sov sedan som en stock!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0