Leverproblem?

I förrgår tog jag mig tid att titta på provresultaten vi fått efter läkarbesöket. Mina levervärden låg på 7 gånger mer än högsta "normala". Lite oroligt....Ringde vår läkarkompis som sa att jag skulle komma förbi så skulle hon ge mig remiss till sjukhuset. Vi åkte förbi sjukuset på vägen hem för att få det klart. 9 månaders väntetid! :o Det känns så himla dåligt att de inte ens tittar på provresultaten och ser hur pass bråttom det är. Vi tog då beslutet att söka privat och jag fick tid (hos samma läkare som jag skulle fått träffa på sjukhuset) redan den 19e februari. Typiskt korrupta Malta...läkare sitter på ministerposterna så de håller varandra om ryggen och ser inte till att det blir nån ordning på systemet för det skulle ju innebära förlorad inkomst för läkarna om inte folk var tvingade att söka privat och betala en massa pengar för ett första besök, för sedan får man gå på sjukhuset. Vidare blev det ännu mer oroligt igår när jag hade ont precis i revbenskanten på högersida. Kännde mig lite dum, tänk om jag hade manat fram smärtan själv, om det var mentalt men  jag hade ingen aning om var levern satt men när jag sökte visade det sig att jag ju hade ont på "rätt" ställe. Pratade med läkarkompisen igen som tyckte jag kunde ta alvedon och vänta över natten och se. Vi la oss hela familjen kl 20 igår kväll, helt utmattade. Vid 23 vaknade jag som i ett töcken, "leversmärtan" var mindre men jag hade feber. Tog alvedon igen och somnade om. Imorse förstog jag vad som hände, jag hade nån sorts influensa med ont i bröstkorgen och bak på ryggen med. Hoppas natten blir bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0