Så vändes hela (nästan iaf) livet upp och ner

Maken ringde i eftermiddag och sa att han inte hade mått så bra på jobbet idag och tagit alvedon för att orka med. Sen ringde han en eller ett par timmar senare och jag kunde knappt höra vad han sa för han hade sån frossa och skakade som besatt. Vi hann inte prata så mycket för vi skulle precis äta men när vi pratade lite senare ventilerade han sin oro för att det är svin influensa han har och genast blev ju jag orolig så klart. Maken ringde någon helpline där de  sa att det mycket väl kan vara men han kommer inte testas även om han söker hjälp. Hon tyckte inte att vi skulle komma hem till vårt hus imorgon eftersom vi är extra utsatta både jag och barnen. Jaha ja, vad gör man nu då? Vart ska vi ta vägen? Hon sa även till honom att han skulle ringa "vårdcentralen"om han blev sämre. Han ringde direkt och där sa de att läkaren var den som avgjorde om han skulle testas eller inte så han bestämde sig för att åka in. Direkt börjar tankar fara runt, vad händer nu? Ska vi ens åka tillbaka till Malta? Klart jag vill åka hem men om jag inte får åka hem till mitt riktiga hem vill jag ju hellre stanna kvar här. Jag får sitta på helspänn och invänta makens besked när han varit hos läkaren


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0