Kanin, bad och grillning.

I torsdags kväll hade vi fixat så vi hade en extra bil så vi for till Mgarr för att äta kanin. Jag tror att gästerna tyckte det var gott, själv valde jag att äta kyckling för visst är kanin gott men det är så lite mat och mycket ben och jag är igen jätte fan av att äta med händerna.

Igår åkte vi till stranden och badade, jagade upp gästerna tidigt (kl 7), jag körde dem till bussen och sedan hem för att hämta familjen. Sen möttes vi på stranden, barnen hade jätte trevligt och dottern blev jätte trött, höll på att somna i sin flytring ute på vattnet :D Vid lunchtid åkte vi hem medans gästerna stannade och vi vilade lite för att orka med kvällens grillning hos makens kompis. Grillningen hos makens kompis var kanon trevlig med alla hans gamla vänner. Två av dem har barn, den ena är som sonen i ålder och den andra som dottern. Pappan till den lilla pojken lät sonen smaka på hans öl! Inte en gång, inte två gånger utan flera gånger. Jag kände mig så irriterad att jag inte ens kunde titta på. Maken sa åt honom men pappan hävdade att gossen "bara tog skummet".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0