Pott träning

Sonen har nu börjat sin pott träning. Han har ju varit jätte duktig och ofta sagt till även när han hade blöja, speciellt när han behövde bajsa. Så efter Sverige resan har vi tagit tag i det hela. Påsklov från skolan i en vecka och det har faktiskt gått ganska bra. Han säger till ibland, vi får fråga många gånger och påminna honom men ibland blir det i byxan. Tydligen har vi inte tillräckligt med byxor för pott träning för även om det bara blir en olycka om dagen får jag tvätta som bara den. Extra besvärligt blir det iom att tvättmaskinen här inte centrifugerar mer än 800 (vad man nu mäter det i för enhet) och kläderna är nästan blöta fortfarande när de kommer ur maskinen. Det tar alltså år och dar innan kläderna torkar. Vi har dock tagit det beslutet att vi ska skippa att skaffa fler byxor eftersom sommaren och shorts säsongen ligger runt hörnet bara, onödigt att köpa nytt för bara ett par veckor.

Igår i skolan hade det inte gått lika bra, trots att han kissat på pottan 3 gånger hade han ändå kissat i 2 par byxor, den ena gången endast 10 minuter efter han varit på pottan. Det förvånar mig eg inte eftersom han sluter sig så när han kommer till skolan, han pratar inte om inte han blir direkt tillfrågad osv. Klart att han inte säger till när han behöver gå på pottan. Sen tror jag även att det kan vara så att han vill ha lite lugn och ro, om han kissade i byxan 10 minuter efter pottbesök kan han ju inte ha kissat färdigt? Imorgon när jag tar honom till skolan ska jag prata med fröknarna igen och se om inte de kan låta honom sitta en stund till. Vill helst inte ta tillbaka blöjan då jag tror att det skulle kännas som ett bakslag för sonen för han är ju jätte nöjd med att inte ha blöja på sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0