Stressad!

Jag skrev ju tidigare hur spännande och kul det skulle bli att börja leta nytt boende men ack så fel jag hade, bara stressigare har det blivit. Maken jobbar mycket och det känns som att all hans lediga tid går åt till att titta på lägenheter. Jag vet ju att vi inte har alls så bråttom att hitta nytt, att vi kan bo i svärföräldrarnas sommarlägenhet tills de ska flytta upp (även om svärmor sa att vi kunde bo där tillsammans ju...ehhh knappast, men det skulle hon nog gärna önska) eller att vi kan hyra, det är ju inga problem egentligen. Saken är bara den att vi ju har hittat ett ställe om vi tyckte var väldigt bra och trevligt och då vill man ju se så mycket som möjligt så snart som möjligt så att man kan bestämma om det braiga stället är så bra som man trodde eller inte. Nu far vi alltså runt som galningar och tittat på både det ena och det andra. Just nu känns det som det vore skönt om vi kunde komma till ett beslut om det braiga stället innan vi åker till Sverige. Vi har bett dem om en ritning över stället så vi kan se hur vi skulle kunna möblera och ev göra om lite men de har ingen skalenlig plan och verkade lite motsträviga på den punkten. Saken är ju att om de ska sälja måste de ju fixa fram ritningarna med stämpeln från byggnadsnämnen oavsett så jag fattar inte varför de "krånglar". Per automatik blir man ju att fundera över om de har nåt att gömma? Har de gjort några olagliga ändringar i strukturen? Eller är det så enkelt som att de inte har någon ritning och inte tänkt på/förstått att de måste ha det för att kunna sälja?

Igår var vi till en ny lekpark med sonen, jag lekte med honom medans maken åkte runt lite i den byn och tittade efter till salu skyltar. De hade jätte häftiga gungor där man satt mitt emot varandra och gungade tillsammans. Jätte kul tyckte både jag och sonen, han provade alla fyra :D När han gått igenom alla de olika leksakerna gick han resolut ut ur lekparken och ropade pappa pappa pappa så jag fick ringa maken som kom och hämtade oss tidigare än vi hade tänkt, sonen ville ju vara med sin pappa...Gulligt! På väg till den här byn (som är den samma som barnen ska gå i skolan i) åkte vi förbi den braiga lägenheten och kollade hur långt det var att köra till skolan. 10 minuter tog det trots att den närmaste vägen var avstängd så vi fick åka runt lite. Perfekt alltså!

Nu har jag pumpat klart för morgonen och ska klä på mig lite snabbt, vi ska till en lekpark och träffa en annan mamma och hennes lilla dotter. Vi har inte setts på länge för hennes dotter blev sjuk i början på sommaren, någon konstig sjukdom hon fått från strandflugor. Jätte läskigt, hon fick dåliga blodvärden och låg inlagd länge. Sedan fick ju jag barn, och efter det har de varit till hennes hemland och hälsat på så nu äntligen ska vi ses igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0